Csomagolási trendek

Mire figyeljen a termékek becsomagolásakor?

2021/08/31

Gondoljon vissza arra, amikor legutóbb kicsomagolt egy terméket, például egy új okostelefont az első munkanapon vagy egy új nyomtatót az irodában. Mi volt az első dolog, amit észrevett kicsomagolás közben? Hát persze, hogy a csomagolás.

Egy termék megvásárlása esetén az ügyfelek először mindig a csomagolással találkoznak, professzionális design esetén pedig magas minőséget társítanak a termékhez. A csomagolás elsődleges funkciója a szállítás közbeni védelem, de ugyanakkor reprezentatív feladata is van, hiszen az első benyomás döntő fontosságú.

A következő blogbejegyzés az elsődleges és másodlagos csomagolás területén megfigyelhető trendekkel foglalkozik, amelyeket gyakorlati példákkal illusztrálunk. Külön kitérünk arra, hogy mire ügyeljen, ha a jövőben is sikeres kereskedői tevékenységet szeretne folytatni. Ezt követően bemutatjuk, hogy merre tart a csomagolóipar.

Dióhéjban a csomagolóiparról

A globalizáció, az innovatív technológiák és a növekvő fogyasztói igények jelentős hatással vannak az egyre növekvő csomagolóiparra. A csomagolási piac globális volumene a becslések szerint mintegy 900 milliárd euró (2019-es adat). A csomagolóipar összteljesítménye csak Németországban meghaladja az 50 milliárd eurót, ami a bruttó hazai termék mintegy 2%-ának felel meg. Világviszonylatban a DACH-régió gépipari ágazata áll az első helyen. Németországban, Ausztriában és Svájcban jóval több mint 5000 vállalat dolgozik a csomagolóiparban.

Az új technológiák és a különböző anyagok használata lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy gyorsan reagáljanak a trendekre, és alkalmazkodjanak az ügyfelek igényeihez. A csomagolóipar öt legfontosabb trendje a következő kategóriákkal jellemezhető:

Csomagolási trendek wt$

Mit hoz a jövő?

Az elkövetkező években a csomagolóanyagokat egyre inkább 100%-ban lebomló biológiai anyagokból fogják előállítani. A következő példák a legújabb innovációkba nyújtanak betekintést.

Intelligens csomagolások

Csomagolási trendek wt$

Az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem jegyében egyre népszerűbbek az „aktív csomagolások“. Ezek olyan élelmiszercsomagolások, amelyek képesek meghosszabbítani az eltarthatósági időt és ezáltal csökkenteni az élelmiszerpazarlást, így növelik a keresletet.

A csomagoláson lévő intelligens indikátorok például jelzik a termék frissességét, hőmérsékletét és felbontásának időpontját. Segítségükkel a fogyasztók tudatos döntéseket tudnak hozni az áruk fogyasztásával kapcsolatban.

Gomba helyett sztiropor

Csomagolási trendek wt$

Mivel a különösen műszaki termékek esetében használt sztiroport nehéz újrahasznosítani, a kutatók kifejlesztettek egy gombából készült alternatívát: A biológiailag lebomló csomagolóanyag nem tartalmaz semmilyen vegyi anyagot. Már több szoftveróriás, például a Dell Computers is az új technológiát használja az imázsuk erősítése és a környezet védelme érdekében.

Algából készült italgömbök

Csomagolási trendek wt$

Az italpiacot egy algából készült innovatív csomagolás forradalmasíthatja. Az új technológiával műanyag palackok helyett egy algából készült gömbbe töltik az üdítőitalokat. A megoldás nagy előnye: Az előállítása rendkívül olcsó, és az algaváltozat 100%-ban lebomlik, sőt, akár meg is lehet enni.

Csomagolásra fel!

Segítünk nyomon követni a piaci trendeket

Annak érdekében, hogy gyorsan tudjon reagálni az új trendekre, fontos a globalizáció nyomán bekövetkező gyors piaci változások nyomon követése és elemzése. A környezeti fenntarthatóság mellett az átlátható logisztikai struktúra is kulcsfontosságú lesz a jövőben. Az ügyfelei tudni akarják, hogy honnan származik az áru, és hogy milyen módon történt a szállítása. A fogyasztók egyre inkább egy értékorientált megközelítés alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket. Azoknak a vállalatoknak, amelyek a fenntarthatóságot nem építik be vállalati stratégiájukba, veszteséggel kell számolniuk.

Csomagolási trendek mg$

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

További kérdés esetén díjmentesen állunk rendelkezésére