Árurögzítés

Terjedelmes, érzékeny vagy romlandó áruk, nagyméretű kötegek: olyan nincs, amit ne lehetne szállítani. Az árurögzítéshez szükséges termékekkel, valamint a rakomány teherautókon és személygépkocsikban történő rögzítéséhez szükséges tartozékok széles választékával az árut kellemetlen meglepetések nélkül indíthatja útnak – és juttathatja el ügyfeleihez.

Árurögzítés és rakományrögzítés: mi a különbség?



Az árurögzítést rakományrögzítésnek vagy szállítási csomagolásnak is mondják. Ezalatt a különálló termékek szállítható egységbe történő összefogása értendő. Az összefogással biztosíthatjuk, hogy az árukat helyveszteség nélkül fel lehessen rakodni, könnyen lehessen szállítani és eljuttatni az ügyfélhez. Emellett a csomagolási, illetve rakodási egységek a sérülésektől is megvédik az árukat.





A rakományrögzítés során ezzel szemben a raklapokat és kötegeket rögzítjük a teherautón, személygépkocsiban stb. történő szállításhoz. Ehhez elengedhetetlenek a feszítőeszközök és a feszítőhevederek, de a padlórögzítők és egyéb rögzítőelemek is jól jönnek.



Ahhoz, hogy garantált legyen a szállítás sikere, elengedhetetlenek az élelmiszerekhez, gyógyszeripari termékekhez és sok más érzékeny áruhoz való hővédő- és hűtőelemek. Ezenkívül mérlegre is szüksége lesz ahhoz, hogy ne lépje túl a maximális terhelést akár az egyes raklapokon, akár a raktérben.



Ki felelős az áru- és rakományrögzítésért?



A rakodást végző személy és a járművezető egyaránt felelős az áru és a rakomány rögzítéséért, valamint a rakományrögzítő tartozékokért. Baleset vagy váratlan esemény esetén mindketten felelősségre vonhatók.



A rakodást végző személy köteles …



  • … kétség esetén igazolni, hogy rendelkezik az árurögzítéshez, a rakodáshoz és a rakományrögzítéshez szükséges képesítéssel és felhatalmazással,

  • optimális árurögzítést alkalmazva előkészíteni az árukat a szállításra,

  • gondosan és az előírásoknak megfelelően rögzíteni a rakományt.


A járművezető köteles …



  • … a rakodás során ellenőrizni, hogy az áru a biztonságos szállításhoz megfelelően van-e csomagolva,

  • indulás előtt ellenőrizni és adott esetben megigazítani a rakomány rögzítését,

  • útközben ellenőrizni, hogy a feszítőhevederek stb. még mindig ellátják-e a feladatukat.


Kétség esetén az StVO (németországi közúti közlekedési szabályzat) egyértelműen definiálja, hogy mikor tekinthető egy rakomány (nem) biztonságosnak. Eszerint a rakományt úgy kell rögzíteni, hogy vészfékezés vagy kitérő manőver közben semmi ne csússzon el, ne essen le, ne boruljon fel, ne guruljon el, és ne keltsen zajt (22. § 1. bekezdés). A németországi kereskedelmi törvénykönyv és a VDI 2700 műszaki szabvány meghatározása ennél is pontosabb – különösen a kereskedelmi szállításra vonatkozóan.



Szívesen nyújtunk Önnek felvilágosítást arról, hogyan segíthetnek Önnek az optimális termékek teljesíteni ezeket a szabályokat. Forduljon hozzánk bizalommal!