Jót tesz a környezetnek és a vállalati imázsnak
Hogyan szervezzen CleanWalk-ot a vállalatánál?
Mindenki a szemetelésről beszél. Ideje tenni is valamit. Ha Önnek fontos a fenntarthatóság, vállalkozásként egyszerűen példát mutathat azzal, hogy CleanWalk-ot szervez.
Soha nem foglalkozott még a CleanWalk témájával? Sebaj, mi mindent elmondunk, amit érdemes tudnia róla.
Olvassa el most,
- hogy mit takar a CleanWalk kifejezés,
- hogy ez hogyan válik az Ön vállalata előnyére, és
- hogy hogyan kell megszervezni a CleanWalk-ot.
Mi az a CleanWalk?
A CleanWalk vagy Clean-up-Walk során a résztvevők egy adott területen, például egy városrészben, egy parkban vagy egy vállalati telephelyen gyűjtik a hulladékot. Innen jön a CleanWalk elnevezés (Clean = tiszta, Walk = séta). Az összegyűjtött hulladékot ezután megfelelően ártalmatlanítják. Ilyen hulladékgyűjtési kampányokat környezetvédelmi szervezetek vagy akár magánszemélyek és vállalatok szoktak szervezni.
Fontos tudnivaló:
A nagyvárosokban gyakori probléma a szemetelés, amely nemcsak környezeti szempontból probléma, hanem sok pénzbe is kerül. Németországban például a városok és az önkormányzatok évente összesen mintegy 700 millió eurót fizetnek azért, hogy a parkokat és az utcákat megtisztítsák az egyszer használatos műanyag termékektől vagy a cigarettacsikkektől, kiürítsék a szemeteseket és ártalmatlanítsák a hulladékot.
Ezért érdemes egy vállalatnak CleanWalk-ot szervezni
Hozzájárulás a fenntarthatósághoz
Most őszintén: Ki ne szeretné, hogy a parkok és az utcák ne legyenek tele cigarettacsikkekkel, italos dobozokkal és műanyag zacskókkal? A CleanWalk-kal Ön is hozzájárulhat a tiszta környezethez. A kezdeményezés ezenkívül felhívja a résztvevők figyelmét arra, hogy mennyi hulladék keletkezik a mindennapi életükben. Ez sokszor már önmagában elég ahhoz, hogy csökkentsék a saját hulladéktermelésüket, vagy legalábbis megfelelően ártalmatlanítsák a szemetet.
Vállalati imázs erősítése
Jót tenni nemcsak jó, hanem egyre fontosabb is egy olyan korban, amikor a fogyasztók kiemelt figyelmet fordítanak a vállalatok által képviselt értékekre. A CleanWalk tökéletes alkalom a vállalati imázs erősítésére. Az akciót sajtóközleményekben népszerűsítse, és a honlapon számoljon be róla. Talán arra is van lehetősége, hogy videót készítsen, amelyet aztán megoszthat a közösségi médiában.
Csapatépítés támogatása
A CleanWalk erősíti az összetartozást. Ugyanakkor olyasmit is ad, amit egy focimeccs vagy egy grillparti nem tud nyújtani: azt az érzést, hogy együtt valami jót csináltunk, ami erősíti az összetartozás érzését. Persze a grillpartiról sem kell lemondania. Egyszerűen szervezze meg a CleanWalk után.
Erre kell ügyelni szervezés során
A CleanWalk esetében nem az a jó stratégia, ha egyszerűen elindulunk és egy zsákba gyűjtjük a szemetet. Mindenki számára jobb, ha megfelelően megszervezzük az eseményt. Így a nehézségeket is megelőzhetjük. Összegyűjtöttük néhány pontban, hogy a sikeres CleanWalk érdekében mit érdemes szem előtt tartani:
1. Hely kiválasztása
Vállalati területen, valamelyik városrészben vagy parkban? Gondolja át, hogy hol szeretné megvalósítani a CleanWalk-ot. Nyilvános helyeken nagyobb visszhangot kap a dolog. Ekkor azonban az akciót előzetesen egyeztetni kell a város- vagy a parkigazgatóság illetékes munkatársaival, akiknek általában nincs ellenükre, ha egy vállalat segít a közterületek tisztántartásában.
2. Lehetséges együttműködési partnerek megszólítása
Általában jobb, ha a CleanWalk-ot nem teljesen egyedül szervezi meg. Ellenkező esetben például fennáll annak a veszélye, hogy a nap végére annyi szemetet gyűjt össze, hogy azt sem tudja, mihez kezdjen vele. Kérdezze meg a helyi hulladékszállító vállalatot, hogy tudnak-e segíteni a gyűjtőhelyekkel és a hulladék ártalmatlanításával kapcsolatban. Ilyenkor is jó esély van rá, hogy készségesen támogatni fogják a kezdeményezést. Még az is lehet, hogy további partnereket is talál, például helyi egyesületeket vagy más vállalatokat. De akár magánszemélyeket is meghívhat a CleanWalk-ra.
3. Időpont kiválasztása és egyeztetése
Gondosan tervezze meg az időpontot. Olyan időpontra időzítse az akciót, amikor elviselhető mértékű a munkahelyi stressz, és nincsenek befejezés előtt álló fontos projektek. Beszélje meg a munkatársaival, hogy ki az, aki résztvevőként csatlakozik, és ki az, aki inkább a szervezésben segít. Tájékoztassa az illetékes hatóságokat. Ha a hulladékgyűjtési akciót nyilvános eseményként hirdeti meg, és azt szeretné, hogy sokan vegyenek részt rajta, akkor jobb, ha hétvégén vagy ünnepnapon kerít rá sort.
4. Felszerelés beszerzése
A szemét puszta kézzel történő gyűjtése már csak higiéniai szempontból sem jó ötlet. Ezenkívül fennáll az éles tárgyak stb. okozta sérülés veszélye. Ezért fontos, hogy időben beszerezze a szükséges felszerelést. Az alapfelszerelés részei: kesztyűk, kézi hulladékfelszedők és zsákok, vagy még jobb, ha mobil kukákban gyűjtik a szemetet.
5. Esemény népszerűsítése
Idejében gondoskodjon arról, hogy a CleanWalk nagy visszhangot kapjon. Küldjön sajtóközleményeket a helyi vagy regionális újságoknak, illetve a weboldalán és a közösségi médiában is hirdesse meg az eseményt. Ha nyilvános eseményről van szó, küldjön meghívókat, például különféle egyesületeknek. Közölje a legfontosabb tudnivalókat, például a kezdési időpontot, a találkozóhelyet, valamint az útvonalat. Jó, ha a részvételt regisztrációhoz köti, mert így tudni fogja, hogy hányan vesznek részt a CleanWalk-on, és hány kesztyűre lesz szükség.
6. Lebonyolítás
A legfontosabb segítőkkel időben, még kezdés előtt célszerű találkoznia. Adja át a résztvevőknek a szükséges felszerelést (lásd fent), és tájékoztassa őket a gyűjtőhelyekről. Ha enni- és innivalót is biztosít a résztvevőknek, garantált lesz a jó hangulat. Amikor kezdetét veszi a szemétszedési akció, ne felejtse el dokumentálni az eseményeket. A legjobb, ha az első fotókat rögtön feltölti a közösségi médiába, mert így online módon mások is részt tudnak venni a CleanWalk-on.
És utána?
A CleanWalk után is van lehetőség arra, hogy dokumentálja az esemény sikerét, és így hozzájáruljon a vállalati imázs ápolásához. Ilyenkor is használja ki az összes rendelkezésére álló csatornát, és a szöveges tartalmak mellett minél jobb fotókat vagy videókat tegyen közzé. Egy kis szerencsével és egy jó PR-osztállyal talán még a sajtóban is sikerül megjelentetnie egy utólagos beszámolót. Attól függően, hogy mennyire volt sikeres a CleanWalk, semmi akadálya annak, hogy megismételje az akciót.
Hogyan járulhat hozzá a KAISER+KRAFT a tiszta környezethez?
A KAISER+KRAFT rendszeresen részt vesz a CleanWalk rendezvényeken. 2021 júliusában például elindítottuk a nemzetközi CleanWalk kezdeményezést. Ennek részeként a KAISER+KRAFT, a gaerner, a Gerdmanns, a Runelandhs és a Takkt munkatársai háromórás szabadságot kaptak, hogy a kollégáikkal együtt gyűjtsék a szemetet.
Azt is olvassa el, hogy a KAISER+KRAFT hogyan támogatja Jan Kleen wilhelmshaveni kertészt az önkéntes CleanWalk-jai során.
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
További kérdések esetén készséggel állunk rendelkezésére.