Elektronikus beszerzés
E-beszerzés
A beszerzést intézi?
Bizonyos területek esetében nem olyan egyértelmű, hogy hol lehet spórolni. A C-termékek beszerzéséről nem is beszélve. A kis értékű tételek átgondolatlan rendelése ugyanis magas járulékos költségekkel jár. Ezért különösen fontos kézben tartani ezt a területet, és biztosítani az átláthatóságot.
Engedje meg, hogy bemutassuk Önnek e-beszerzési megoldásainkat, és megmutathassuk, hogyan lehet az elektronikus beszerzéssel pénzt megtakarítani. Még akkor is, ha határokon átívelő tevékenységet végez. E-beszerzési szakértelmünk 18 európai országban áll rendelkezésére. Használja ki a lehetőséget!
Előnyök az Ön számára
Nagyobb átláthatóság
Az e-beszerzés véget vet az ún. „maverick buying” gyakorlatának, hiszen így összehangolhatják az igényeket, és a megrendelést kizárólag minősített beszállítókon keresztül, egyeztetett feltételek mellett bonyolítják le.
Kevesebb járulékos költség
A közvetett szolgáltatások és a kis értékű árucikkek megrendelésével kapcsolatos járulékos költségek gyakran sokkal magasabbak, mint maga a beszerzési ár. Az e-beszerzés itt teljes átláthatóságot biztosít: a rendelés közvetlenül a kapott katalógus alapján történik, a megállapodás szerinti feltételek mellett.
Optimalizált folyamatok
Az idő pénz. Az e-beszerzés segítségével mindkettőből kevesebbre lesz szüksége, így teljes mértékben az igazán fontos feladatokra, például a beszállítói kapcsolatok ápolására összpontosíthat.
Világosabb stratégia
A beszerzés egyes lépései átláthatóvá és nyomon követhetővé válnak. Ön leellenőrizheti, hogy ki milyen árut igényelt, és hogy ki hagyta jóvá az igényt.
5 dolog, amit az elektronikus beszerzésről tudni kell
A beszerzési piacok kiterjesztése az országhatárokon túlra
Az e-beszerzés a kis- és középvállalkozások számára is lehetőséget biztosít arra, hogy az interneten keresztül új beszerzési piacokra tegyenek szert.
Előnyei: gyakorlatilag egy gombnyomással találhat beszállítókat, és számos ajánlatot és árat hasonlíthat össze. A legegyszerűbben ezt olyan, több beszállítót felvonultató platformokon keresztül teheti meg, mint például a simple system. Számos beszállító kínálja termékeit és szolgáltatásait ezeken a rendszermegoldásokon keresztül, amelyek elektronikus piactérként működnek.
Ez nagyobb rugalmasságot biztosít: időtől és helytől függetlenül, éjjel-nappal megrendelheti áruit, és kihasználhatja a különféle akciókat és kedvezményeket.
Az operatív folyamatok felgyorsítása
Számos vállalat beszerzési osztálya küzd ugyanazzal a dilemmával: az igények egyre összetettebbé válnak, ugyanakkor az üzleti folyamatoknak is hatékonyabbá kell válniuk.
Hogyan érheti el így is céljait? Hatékonysággal és szabványosítással. E-beszerzési megoldásokkal ugyanis sokkal produktívabban dolgozhat, mint a hagyományos, emberek által végzett beszerzés útján. Bármilyen tranzakció vagy üzleti folyamat (például rendelések feldolgozása vagy fizetési folyamatok) támogatásáról legyen is szó, ezek az e-beszerzési megoldások segítségével egyszerűbbé és gyorsabbá válnak. És ez az ellátásilánc-menedzsment mellett a pénzügyi osztályra és a vállalat többi, beszerzési folyamatban érintett részlegére is vonatkozik.
Taktikai és stratégiai előnyök
Szeretné átláthatóbbá tenni beszerzési folyamatait és közvetlenül számszerűsíteni azok sikerét? Az elemzések és jelentések az e-beszerzési rendszerek alapvető eszköztárához tartoznak.
Hogyan teljesítenek a beszállítói, mennyire elégedettek az ügyfelei? Mindezt néhány kattintással megtudhatja. Emellett pillanatok alatt végezhet piaci elemzéseket, szabványosíthatja a beszállítói szerződéseket, és további beszerzési irányelveket is érvényesíthet. Ezáltal teljes átláthatóságot biztosíthat a vállalat egészét érintő kiadások felett, továbbá a széles körben elterjedt, magas költségvonzatú „partizán vásárlásokat” (maverick buying) is jobban kordában tarthatja.
C-termékek: Ki a kicsit nem becsüli...
A C-termékek olyan tételek, amelyeket egyenként alacsony rendelési érték és magas rendelési gyakoriság jellemez. Mivel a C-termékek az általános vélekedés szerint csekély jelentőséggel bírnak egy vállalat sikere szempontjából, a beszerzési osztály sok helyen nem fordít rájuk elég figyelmet. Pedig éppen ezek a tételek azok, amelyekhez az e-beszerzési megoldások kiválóan használhatók, és amelyekkel rövid időn belül előnyösebb helyzetbe hozhatja cégét! Ily módon ugyanis nagyobb, kumulatív rendelési mennyiségek szabványosított módon dolgozhatók fel.
Mi a kaiserkraft vállalatnál a terület specialistái vagyunk. Ezért külön cikket szenteltünk ennek a témának: itt olvashat róla bővebben.
Minőségi és megtakarítási potenciál
A hagyományos beszerzéshez képest az elektronikus beszerzés a folyamat számos lépését automatizálja. Ezáltal a többi beszerzési tevékenység is jelentősen felgyorsul, és több idő marad más fontos feladatokra a vállalatnál. Ily módon a folyamatköltségeken akár 70%-os megtakarítás is elérhető. A különböző médiumok közötti adatátvitelből eredő megszakítások kiiktatásával az adattovábbítási hibák minimálisra csökkennek, a papírmentes munkafolyamatok pedig az idő, a pénz és a környezet tekintetében egyaránt pozitív változásokat hoznak.
Ha gyakran rendel nagyobb mennyiségben, érdemes lehet bevezetni egy saját beszerzési rendszert, amely különböző katalógusrendszereket foglal magában.
Minden igényhez a megfelelő megoldás.
1. A dinamikus katalógus
Open Catalog Interface (OCI/PunchOut)
Az OCI, illetve a PunchOut olyan szabványosított interfészek, amelyek segítségével katalógus-adatrekordokat lehet továbbítani az Ön beszerzési platformja és a mi webáruházunk között. Az OCI 4-es szintig, valamint a PunchOut Level 1 és 2-es szinthez nyújtunk támogatást.
Egyszerű
A katalógusadatokhoz közvetlenül az interneten keresztül lehet hozzáférni; előzetes telepítés nem szükséges.
Kényelmes
Továbbítás a külső boltrendszerünkbe, majd a kosár közvetlen visszaküldése az Ön ERP-rendszerébe.
Aktuális
Mindig az Ön árait, valamint a legfrissebb műszaki leírásokat, termékképeket, csomagolási méreteket és termékkódolásokat tartalmazza.
Termékek aktuális rendelkezésre állása
Valós idejű rendelkezésre állási adatokat kap az összes termékről. Ez azt jelenti, hogy mindig képben lehet az aktuális állománnyal kapcsolatban, és elkerülheti a késedelmeket vagy a szűk keresztmetszeteket a beszerzés során.
2. Az elektronikus-statikus katalógus
Az elektronikus-statikus katalógus a legátfogóbb megoldás, amit csak használhat. Előnye, hogy a katalógus áttekinthetőségéhez a webes felület (API feed) naprakészsége párosul.
Támogatott elektronikus-statikus katalógusformátumok: BMEcat, CIF, Excel, CSV és TXT.
Testreszabható
Lehetőséget nyújt a választék (termékcsoportok, gyártók stb.) egyéni kialakítására, az ügyfélspecifikus osztályozásra, valamint anyag- vagy cikkszámok alkalmazására.
Részletes
Tetszés szerint mennyiségi adatokkal, árakkal, képekkel, műszaki rajzokkal és további információkkal bővíthető.
Hatékony
Magas szintű átláthatóság a kiválasztott állandó beszállítók révén.
3. Az elektronikus dokumentumcsere
Elektronikus adatcsere (Electronic Data Interchange, EDI)
A végpontok közötti („end to end”) folyamatban fontos szerep jut EDI-megoldásunknak, amely az Ön és a mi rendszerünk közötti megrendelések, megrendelés-visszaigazolások és számlák cseréjére szolgál.
Gyors
Rendkívül gyors, megszakítás nélküli adatátvitel.
Fenntartható
Csökken a papírfelhasználás.
Hatékony
Csökken a folyamatok időtartama és költsége.
- Kommunikációs protokollok / tranzakciós szabványok: SFTP, OFTP, HTTPS, SMTP
- EDI-formátumok: EDIFACT, OpenTrans, XCBL, CXMLSAP, IDOCs, ORDERS0x, ZugFerd, XRechnung
4. Testreszabott webes megjelenés és különleges megállapodás
Online megoldás
A testreszabott webes megjelenés az anyagbeszerzés optimalizálására szolgáló megoldás „kicsiben”, saját e-beszerzési rendszer nélkül.
A különleges megállapodás a webáruházunkban történő szokványos regisztrációval jön létre.
Testreszabható
Személyre szabott feltételek és termékkínálat, valamint igény esetén saját céglogó a kaiserkraft weboldalán.
Funkcionális
Átfogó keresési lehetőségek és egyéb intelligens funkciók.
Bővíthető
Meghatározott költségvetési korlátok, felhasználók kezelése és jóváhagyási eljárások.
Jóváhagyás
Egy fiókon belül különböző jogosultságokat rendelhet az egyes felhasználókhoz. Ez megkönnyíti a jóváhagyási munkafolyamatok végrehajtását.
A hiányzó láncszem?
Az e-beszerzéssel és a testreszabott webes megjelenéssel kapcsolatos minden információ megtalálható az e-beszerzési brosúránkban is.
Tudja meg, hogy mely adatformátumokat és klasszifikációkat kezeljük, és hogyan tudja Ön is a legrövidebb időn belül leegyszerűsíteni az anyagbeszerzést.
Így veheti fel velünk a kapcsolatot
E-beszerzési szakértőink készséggel állnak rendelkezésére, hogy válaszoljanak kérdéseire.
Egyszerűen egyeztessen egy kötelezettség nélküli konzultációt – akár az Ön telephelyén is.