A legjobb trükkök a rend és tisztaság fenntartására a munkahelyen.

2020/11/09

A rend és a rendrakás sok háztartásban napi beszédtéma. Viszont nem csak a feszült és fáradt szülőket foglalkoztatja ez a gondolat – a rend fenntartását már Goethe is beleszőtte egyik művébe: „Éljen az idővel, oly gyorsan itthagy; Ám a rend időt nyerni megtaníthat.“ Arra a jól ismert kijelentésre, miszerint a rend az élet fele, Heinrich Böll Nobel-díjas német író joggal kérdezte: „Miből állhat akkor a másik fele?“.

Véleményünk szerint a válasz erre a kérdésre a „tisztaság“. Mert tisztaság nélkül még a legnagyobb rendben tartott szoba sem kelt jó benyomást. És hol lehet fontosabb a rend és a tisztaság, mint ott, ahol produktívan és hatékonyan akarunk dolgozni?

Ebből a cikkből megtudhatja, miért különösen fontos a rendezett és tiszta munkaterület, és megismerheti a munkahelyen alkalmazható legjobb rendrakási trükköket és takarítási tippeket.

A tiszta és rendezett munkahely 4 előnye.

A rendrakás, a szortírozás és a takarítás nem csak a rend fanatikusainak hasznos elfoglaltsága. A munkahelyen a tisztaság és a rendezettség több okból kifolyólag is elsődleges fontosságú:

  • Ügyfélbenyomás
    A megfelelően ápolt munkahely nem csak a munkavállalók számára fontos. Egy kaotikus és piszkos iroda az ügyfél számára azt jelentheti, hogy üzleti partnerének munkamódszerei is ahhoz hasonlóak.
  • Időmegtakarítás
    Ha minden tárgynak megvan a helye, nem kell időt vesztegetni a keresgélésre. A munkahelyi struktúra és az optimalizált munkafolyamatok nagyobb produktivitást eredményeznek.
  • Egészségügyi szempont
    A munkaeszközök, például a telefonkagylók rendszeres fertőtlenítése megfékezi a kórokozókat. Csökken a porszemcsék száma, és az allergiások vagy asztmások egészségügyi problémái is mérséklődnek.
  • Költségek
    Az irodai berendezések és munkaeszközök tisztításával és ápolásával azok hosszú távon jó állapotban maradnak, ami viszont kedvezően hat a költségekre.
Rend és tisztaság a munkahelyen wt$

Hatékony tippek a rendezett irodához.

1. Papíráradat csökkentése

A következő prezentáció anyagai a jobb oldalon, a legutóbbi megbeszélés jegyzetei a bal oldalon, és számtalan, tennivalókkal és emlékeztetőkkel teli öntapadós cetli a képernyőre ragasztva: Íróasztala papírproblémával küzd? Az alábbi három megoldás segítségével kézben tarthatja a papíráradatot:

Rend és tisztaság a munkahelyen wt$

2. Rendteremtő rendszerek használata

A fenti lépéseket követve csökkentheti a szanaszét heverő papírlapok okozta mindennapi káoszt. Figyeljen arra, hogy az osztályozó polc ne váljon „mindenevővé“. Azokat a dokumentumokat, amelyeket hosszú ideig meg akar tartani, a legjobb mappákba rendezni.

A többoldalas dokumentumokat, szerződéseket vagy számlákat, amelyek egy adott projekthez, évhez vagy ügyfélhez tartoznak, érdemes különböző mappákba rendezni. Attól függően, hány mappára van szüksége, helytakarékosan is tárolhatja őket egy forgóoszlopon, egy irattároló kocsin vagy egy iratrendező állványon.

Rend megtartása egyszerűen! Találja meg a megfelelő megoldást az Ön munkahelyére: tárolórendszerek, osztályozóállomások, tervezőtáblák és irodai szekrények. A rendteremtő rendszerre vonatkozó összes ötletünket itt találja.

3. Íróasztal és fiókok lomtalanítása

Milyen tárgyaknak vagy dokumentumoknak kell egyáltalán az asztalon lenniük? Minden olyan munkaeszköznek, amelyre napi szinten szüksége van, állandó helyet kell kapnia az íróasztalán. Ide tartozik például a heti tervező, a tollak és egyéb íróeszközök, az aznapi projektmappa vagy az USB-pendrive. 

Minden más anyagot el kell rakni, majd kidobni, vagy fiókokban tárolni. Itt is érvényes: rendezzen szisztematikusan! Azokat az anyagokat, amelyekre gyakrabban van szüksége, a legjobb könnyen hozzáférhető helyen tárolni. A ritkán használt eszközök, pl. a kapcskészlet, a fiókban hátrébb tárolhatók.

A munkanap végén szánjon öt percet az íróasztalának rendbe rakására, válogassa ki a régi dolgokat és rendszerezze a fontosakat. Iktasson be rendszeres „takarítási napot“, például minden hónap utolsó péntekén végezzen alapos takarítást és rakjon rendet a munkahelyén.

Hasznos takarítási tippek a munkahelyen.

Az irodája példásan rendezett, de mégis kávéfoltok vannak az íróasztalon és morzsák a billentyűzeten? Tisztaság nélkül a rend mit sem ér. A következő tippekkel biztosíthatja a munkaeszközök és az irodai helyiségek alapos és megfelelő tisztítását:

1. Megfelelő tisztítószerek használata

Az asztallap, a fehértábla, a számítógép képernyője: mindegyik felületet másképp kell tisztítani, hogy az anyaga ne sérüljön.

Rend és tisztaság a munkahelyen wt$

2. Takarítás megfelelően, az adott helyiségtől függően

A különböző helyiségek használatától függően különböző gyakorisággal és alapossággal kell takarítani.

A szőnyegpadló esetén az a legjobb, ha nemcsak felporszívózza, hanem rendszeresen elvégzi a mélytisztítást is. A járólapos felületek tisztítására a tisztítókocsi használata ajánlott.

A mosdóhelyiségeket, a használók számától függően, naponta egyszer vagy kétszer alaposan fel kell mosni és fertőtleníteni. Az alapos takarítás magában foglalja a higiéniai kellékek, például a kézmosófolyadék és a papírtörlő rendszeres pótlását is. Ezért mindig gondoskodjon arról, hogy a legfontosabb higiéniai termékekből elegendő készlettel rendelkezzen.

Az étkezőt vagy konyhát, a használat mértékétől függően, naponta egyszer vagy kétszer kell takarítani. Ne feledkezzen meg ezen a ponton a konyhai berendezésekről, például a kávéfőzőkről és a vízadagolókról sem.

Az olyan speciális helyiségek, mint a műhelyek, termelési részleg vagy raktár gyakran igényelnek nagynyomású tisztítószerekkel vagy nedves porszívókkal történő alapos tisztítást.

3. A hulladék megfelelő ártalmatlanítása

A hulladékok megfelelő ártalmatlanítása szintén része a teljes körű irodai takarításnak. Az alábbiakban néhány hulladékkezelési tippet állítottunk össze az Ön számára:

  • Ideális esetben úgy csökkentheti a hulladék mennyiségét az irodájában, hogy például kerülni a műanyag csomagolású termékeket, a papírfogyasztást pedig csökkenti, például digitális eszközök használatával.
  • Az mosdóhelyiségekben és az étkezőben lévő szemetesvödröket naponta kell üríteni, míg a tiszta papírhulladékot, a papír mennyiségétől függően, például az íróasztaloknál kihelyezett gyűjtőkbe lehet dobni.
  • Az étkezők vagy társalgók esetében a legjobb, ha nagyobb hulladékgyűjtő rendszereket használ; az egyes irodákban vagy íróasztaloknál a kisebb szemetesvödrök is elegendőek.
  • Az olyan veszélyes hulladékokat, mint az akkumulátorok, olajok vagy a gyártásból, műhelyekből, raktárból származó veszélyes anyagok, speciális előírásoknak megfelelően kell ártalmatlanítani.

Reméljük, hogy az itt felsorolt tippek hozzásegítik Önt egy kellemes, tiszta munkahelyhez. Szívesen adunk Önnek tanácsot a megfelelő irodafelszerelés, mint például takarítócikkek és szaniter kellékek kiválasztásához.

Rend és tisztaság a munkahelyen mg$

Lépjen kapcsolatba velünk

További kérdés esetén díjmentesen állunk rendelkezésére.