3 praktika a jól szervezett irodatakarításhoz

2021/01/22

Ön és munkatársai napjuk nagy részét a munkahelyen töltik. Magától értetődő tehát, hogy a környezetnek tisztának és rendezettnek kell lennie. Az elfoglalt hétköznapokon az alkalmazottaknak és a vezetőségnek azonban ritkán van ideje az irodatakarítás megszervezésével foglalkozni.

Még akkor is, ha ez a téma hátrébb kapott helyet a prioritásokkal teli listáján, megéri jobban körbejárni. Minden helyiség takarítása optimális? Van valami, amin lehetne javítani?

Ebből az ismertetőből megtudhatja, miért fontos a tiszta munkahely és miért éri meg »ellenőrző listát készíteni az optimális irodatakarításhoz. Ezenkívül azt is megnézzük, ki az, aki tulajdonképpen felelős a takarításért és hogyan tudja elkerülni a takarítással és tisztasággal kapcsolatos vitákat

Irodatakarítás

Ezért olyan fontos az iroda takarítása

Természetesen mindenki előnyben részesíti a tiszta környezetet. Vállalati keretek között azonban további nyomós okai vannak, miért nem szabad elhanyagolni az iroda takarítását.

Melyik helyiséget milyen gyakran érdemes takarítani?

Egy vállalati irodában sok olyan nyilvános helyiség van, amelyeket, funkciójuk szerint, különböző gyakorisággal és alapossággal kell takarítani. Ellenőrző listánk segít Önnek abban, hogy konkrét takarítási tervet tudjon ehhez készíteni.

Ki felel az iroda takarításáért?

A költségmegtakarítás érdekében a leleményesebb vállalatok egyszerűen az alkalmazottakra bízzák a takarítást. Ez mindenesetre nem mindenhol megengedett. Németországban például az irányítási jog értelmében a munkáltató a munkavállalónak csak a munkaszerződésben foglaltaknak megfelelő tevékenységet oszthat ki.

Ezenkívül a Mainzi Regionális Munkaügyi Bíróság egyik ítélete is megerősíti, hogy a munkavállalónak jogában áll munkáját tiszta körülmények között végezni. A munkáltató a védelmi kötelezettsége értelmében felelős az alkalmazottai egészségéért. Ez magában foglalja az olyan higiéniai mulasztások kiküszöbölését, amelyek egészségkárosodást okozhatnak.

A vállalat vagy üzem takarítását illetően Önnek mint munkáltatónak lehetősége van saját kezűleg beszállni, takarítószemélyzetet alkalmazni vagy professzionális takarító szolgálatot fogadni. Ha speciálisan képzett személyzetet fogad fel, biztos lehet benne, hogy minden helyiség takarítása szakszerűen fog történni.

Így kerülje el a tisztasággal kapcsolatos vitákat

Senki sem érzi azt, hogy ő lenne a felelős az edények elmosogatásáért, és a kollégák panaszkodnak a mosogatóban halmozódó, használt kávéscsészék miatt? Ez a harc idővel nyomot hagy a vállalati légkörön és a kollégák motivációján. Ezért fontos, hogy a vezetők már az első pillanattól kezdve világos feltételeket szabjanak

Kommunikálni kell, hogy a munkatársak az alapvető irodai rendért és különösen a saját íróasztaluk rendben tartásáért ők maguk felelnek. A kisebb rendrakási feladatokat a munkatársak is el tudják végezni. Ide tartozik például az, hogy kiviszik a használt edényeket a nap végén a konyhába, a papírokat és mappákat az erre kijelölt tárolókba és szekrényekbe teszik vissza, valamint a megbeszélések után rendben hagyják ott a konferenciatermeket. 

Néha segítséget jelent egy konkrét terv kidolgozása, amelyben pontokba szedve megtalálható, ki melyik rendrakási feladatért, például a mosogatógép be- és kipakolásáért, mennyi ideig felelős. A korrektség érdekében a feladatokat egyenlően kell elosztani a munkatársak között.

Reméljük, hogy a fenti tippek segítenek majd Önnek egy tisztább munkahely kialakításában, ahol minden munkatárs jól érzi magát. Szívesen adunk Önnek tanácsot a megfelelő tisztítócikkek és mosdófelszerelések kiválasztásához, hogy vállalatánál a takarítás optimális legyen.